31 stycznia 2022

Artykuły z tej kategorii

Rady dotyczące treninguJak długo ćwiczyć ? Trening, w domu czy na siłowni? Jakie ćwiczenia wykonywać ? Oto wskazówki dla początkujących fit świrów :P

1. Kiedy zacząć trenować ? Kiedy jest najlepszy czas na ćwiczenia ? Już spieszę z odpowiedzią na nurtujące pytania. DZISIAJ. Dlaczego masz zaczynać od poniedziałku albo od nowego miesiąca jak możesz zacząć już dziś. Nie ma odpowiedniejszego momentu. Bierz, więc swoje cztery litery i do dzieła. Gwarantuję, że Ci się spodoba. 

2. Nie ma znaczenia czy planujesz ćwiczyć na siłowni, czy w zaciszu domowym. Ważne jest jak się do tego przygotujesz. Na początek najważniejsze rzeczy to mata do ćwiczeń (polecam matę do jogi), dobre sportowe buty, które nie zniszczą Twoich stawów skokowych oraz stanik, nie zwykły biustonosz, tylko sportowy.

3. Kiedy zaczynasz trening nie rzucaj się od razu na głeboką wodę i nie używaj 10kg hantli ani nie przeciągaj treningu do 2 godzin. Jeśli Twoje mięśnie nie są przyzwyczajone do ciężkiego wysiłku to możesz je w ten sposób bardzo przeciążyć a nawet nabawić się poważnych kontuzji. Po drugie, długi i wymagający trening zdemotywuje Cię już na początku przygody, co sprawi, że zrezygnujesz bardzo szybko. 

4. Każdy trening zaczynaj oddokładnej rozgrzewki. Następnie, w przypadku kiedy jesteś na redukcji zacznij swój trening od kardio i rób je na przemiennie z ćwiczeniami siłowymi. Natomiast, podczas robienia masy i nie potrzebujesz tracić na wadze rób jak najwięcej siłowych a ogranicz kardio. Na koniec w obu przypadkach zrób rozciąganie ! To jest tak samo ważne jak rozgrzewka, więc przyłóż się.

5. Częstotliwość ćwiczeń ma znaczenie. Na początku nie szalekj z częstymi treningami, ale też nie rób ich zbyt rzadko. Optymalna ilość dla amatorów to 2 - 3 razy w tygodniu. Z czasem, kiedy będziesz czuć, że Ci mało rób częściej. Pamiętaj, że max to 5x w tygodniu. Mięśnie też potrzebują czasu do regeneracji. Tak samo jest z czasem jaki przeznaczasz na trening. W pierwszym okresie zaplanuj krótkie, średniointensywne treningi z użyciem własnego ciała lub bardzo lekkich hantli. Daj sobie czas 20 minut na wstępie, a następnie dokładaj po 5 minut dziennie. Zatrzymaj się w momencie, gdy czas Twoich potów osiągnie 1,5 lub nawet 2 godziny.

6. Mierzenie efektów. Pewnie pierwsze co przyszło Ci do głowy to waga. Otóż nie. Waga to bardzo złudny przyrząd. Mierz swoje efekty a nie waż. Zapisz swoje wymiary talii, bicepsu, biustu, bioder, uda i łydki w notatniku z datą mierzenia. Aktualizuj swój dziennik co dwa tygodnie luc co miesiąc. Gwarantuję, że spoglądając na efekty będziesz mięć coraz więcej motywacji i przyjemności z tego co robisz.

To wszystkie moje rady dotyczące ćwiczceń. Wybierz co dla Ciebie najbardziej odpowiednie i do dzieła ! Trzymam za Ciebie kciuki.

6 porad treningowych dla początkujących

14 czerwca 2021

To jest element tekstowy. Kliknij ten element dwukrotnie, aby edytować tekst. Możesz też dowolnie zmieniać rozmiar i położenie tego elementu oraz wszelkie parametry wliczając w to tło, obramowanie i wiele innych. Elementom tekstowych możesz też ustawić animację, dzięki czemu, gdy użytkownik strony wyświetli je na ekranie, pokażą się one z wybranym efektem.

​​​​​​​